חוויה לילית מיוחדת: הדרכת 500 אנשים בליל יום הזיכרון תשע"ד בבית הקברות בהר הזיתים

אחד מהסיורים שלא אשכח ומקום מיוחד שמור לו בליבי, הוא הסיור שהדרכתי בבית הקברות בהר הזיתים בליל יום הזיכרון לחללי צה"ל, ד' אייר תשע"ד.

עמיתים לטיולים

לסיור הזה נעניתי בחששות.
כחודשיים לפני יום הזיכרון התקשר אלי עמית אררט מעמותת "עמיתים לטיולים", וביקש שאדריך סיור לילי בבית הקברות בהר הזיתים ונפקוד את קבריהם של חללי מערכות ישראל הקבורים בהר. הסיור תוכנן לשלש שעות משעה 21:00- 12:00 בלילה, עמית העריך שבסיור ישתתפו כ-100 איש.

נעניתי לבקשתו של עמית למרות החששות שלי מהמספר הגדול של המשתתפים בסיור לילי בין המצבות. בליל יום הזיכרון התייצבתי בתצפית רחבעם שבמרומי הר הזיתים. נווה, נכדי היקר בן ה-15, הגיע עמי לסיור, ועזר לי לסחוב את התיק ואת עזרי ההדרכה.

בשעה 21:00 החלו להגיע אנשים לתצפית בהתחלה הזרם היה איטי אבל תוך עשר דקות מצאתי את עצמי מוקפת בעשרות אנשים. לפתע התפרץ למעגל עמית אררט והביא עמו מגבר MIPRO חדש שקנה מס שעות קודם לכן. עמית אמר לי שהם מעריכים שיגיעו כ350 מסיירים ואין שום סיכוי שיוכלו לשמוע אותי עם המדונה שברשותי.

מתחילים…. ולא עם 100 איש!

הסיור החל בשעה 21:15 . מימיני היה נכדי, נווה, משמאלי – בחור שהחזיק את המגבר. ראיתי רק את האנשים שהיו צמודים אלי אך מסתבר שמאחורי וגם מלפני צעדו כ- 500 אנשים!!

הסיור אמנם אמור היה להסתיים בשעה 12:30, אך יותר מ-100 אנשים התעקשו להמשיך את הסיור ולהגיע גם לקברם של ברזני ופיינשטיין ולקברו של מנחם בגין.

במשך שבוע שלם התקשרו אלי אנשים שסיפרו לי שהם היו בסיור שלי, הם שמעו אותי מצוין, והם עברו חוויה מיוחדת במינה באותו לילה.
באותו לילה דיברתי אל 500 אנשים שלא ראיתי אותם, אך הרגשתי אותם והתרגשתי איתם. הרבה לוויות היו בהר הזיתים בלילה ובהן בוואדי היו גם מאות אנשים . אך בלילה בבית הקברות 500 איש בהדרכה אישית שלי? זה קצת הזוי. אבל יום למחרת התעוררתי עם תחושת התעלות שזכיתי בחוויה חד פעמית, חוויה שהיא בגדר של שליחות.

את אותו לילה היטיב לתאר מנקודת מבטו יובל פוקס שהשתתף בסיור. הכתבה של יובל מופיעה באתר:
http://he.danielventura.wikia.com/wiki

הנה כמה תמונות מהסיור. התמונות הן מהאתר של זאב רוטקוף, ותוכלו לראות בו תמונות נוספות:
האתר של זאב: zevrothkoff.com
תמונות נוספות מהסיור: https://picasaweb.google.com/110016637654791380182/HARHAZEITIM201454


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.